Fælles spørgsmål: Er denne virksomhed rentabelt?

Starte en lille virksomhed er, i mangel af et bedre ord, en udfordring. Du kan ikke bare hoppe ind i det uden masser af tænkning og forskning. Kører din virksomhed er en uendelig rutschebane af gode dage og dårlige; op-og nedture; belønninger og fejl; alle, som vi lærer.
En endnu større udfordring starte en virksomhed i en branche, der er stadig meget ung og fyldt med konkurrenter som har tilsvarende færdigheder og der er kappes om klienter i den samme målgruppe som du. Den virtuelle bistand industri er et eksempel på dette. Det stadig forsøger at gøre et navn for sig selv og de iværksættere, der udgør industrien har lignende erhvervserfaring og lignende potentielle kunder.
Men det betyder ikke, at denne form for virksomhed ikke kan være levedygtig og succesfuld. Det tager en masse arbejde, men mulighederne er uendelige. Tænk over det… som virtuel arbejdstagere, og med så mange fremskridt inden for teknologi er det meget nemmere at tilbyde vores tjenester til et bredere marked. Vi er ikke længere begrænset til reklame til lokale markeder. Internettet gør det muligt at udvide vores markeder og vores kreativitet.
Så, hvad kan vi gøre som iværksættere til at sikre, at vores virksomheder har succes og for at stoppe tvivl har vi helst business er langsom, uanset om denne virksomhed er rentabel?
Toppe på listen er… MARKED, MARKED, MARKEDET. Som ejere af små virksomheder skal vi være i “marketing mode” hele tiden, uanset hvor vi er, og hvad vi gør (godt, næsten hele tiden:-). Vores hjerner har brug for at blive uddannet til at gøre os til at tænke som vi ikke er i business tilstand, men hvis vi øje på noget eller høre noget, der kan hjælpe vores virksomhed til at opbygge og lykkes, en pære skulle gå. En idé bør begynde at bygge og vores kreative safter bør begynde at flyde.
Vi skal også være skamløse selvstændige initiativtagere. Hvis chancen kommer op at nævne din virksomhed, go for it. Og som skamløse selvstændige initiativtagere, kan vi være ikke bange for at spørge. Når du taler med mennesker, være sikker på at nævne noget særligt at du gør eller tilbyder. For eksempel, lad dem vide, hvor de kan læse dine artikler og at de er frie til at genudgive dem, hvis de har et nyhedsbrev eller anden publikation, der kunne bruge noget indhold. Det virker for mig 🙂
Tale af artikler, er dette en af de bedste måder at markedsføre din virksomhed. Det er en proces af skriftligt, at lokalisere områder hvor du kan få dem udgivet, og derefter venter for folk at tage notits. Det derefter begynder forfra. Men skrive artikler hjælper med at etablere dig selv som ekspert i dit område. Jeg skrev min første artikel omkring 4 år siden og jeg skrev om hvad jeg vidste… hvad det var som at være i opstartfase af drive en virksomhed. Som jeg oplevede anderledes og nye aspekter af min virksomhed og min branche, skrev jeg om dem også. Jeg tilbød så mine artikler til redaktionen af online og trykte publikationer. Efter 4 år, jeg ser tilbage på min skrivning og se, at det har fået bedre (IMHO) og jeg kan stadig se nogle af mine tidligere artikler dukke op i publikationer.
Og glem ikke at lave en side på dit websted, hvor du kan fremhæve dine artikler.
Så afhente din pen eller varme op din mus og skrive om hvad du ved. Hvis databasedesign og management er dit speciale, skrive om funktionerne, de fleste databaseprogrammer tilbyder. Jeg vædde du, at en masse mennesker har ingen idé om hvor meget en god databasesystem kunne hjælpe med at effektivisere deres forretning. Hvis nyhedsbrevdesign er, hvad du er bedst til, skriv om fordelene og muligheder at folk har for at tilbyde en online nyhedsbrev. Være kreativ!
En anden god måde at markedsføre dig selv og din virksomhed at “dytte eget horn”, hvis du ikke, der vil? De store virksomheder har PR afdelinger, men som en lille virksomhedsejer, det er bare endnu en af de hatte, vi er nødt til at bære. Hvis du vinder en pris eller fået en certificering eller nogen andre nyhedsinteresse realisering, Lad andre vide. Meddele det på din e-mail-diskussionslister… Del dine gode nyheder.
Du kan også dytte eget horn ved at placere meddelelser på din hjemmeside. Finde et sted på din hjemmeside og gøre en særlig kasse eller grafisk at fremhæve præstation. Hvis det kræver mere af en beskrivelse, gøre en side at din hjemmeside særlige links til og lægge alle oplysninger der.
Der er mange andre måder at holde den levedygtige tvivl væk og mange andre marketing teknikker, som du kan prøve. Tag et kig på nogle af mine andre artikler for nogle ideer. Du kan finde dem på (Se… skamløse selvpromovering og det gjorde ikke ondt en smule 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *